Digita qui sotto quale materiale gratuito cerchi su atuttascuola, oppure mp3 didattici su www.gaudio.org

 

 

Home

Tesine

Relazioni

Riassunti

Temi

Italiano

Latino

Storia

Matematica

Ecdl

Forum maturità

Scienze

Inglese

Economia

Informatica

Università  

Esami stato

Greco

Geografia

Filosofia

Diritto

Fisica

Arte

Elettronica

Elementari

Medie

Professionali

Alternanza scuolalavoro

AltreMaterie

Dirigenti scolastici

Legislazione scolastica

E-mail

Newsletter

 

 

CLASSE  TERZA

ENGLISH TEST

EX. 1 – Complete the following dialogues in a suitable way.

Hello, you must be Mr Bradley. I’m Susan Greene.         __________________________________________________

Mr MacCabe, how do you do?                                          __________________________________________________

Hi, Susan. How are you?  Not too good actually. And you?_________________________________________________

Well, this is my stop. Goodbye. It was_____________________________  Yes, we must________________________

Look at the time! I really_____________________________. Yes, I ____________________________too.

Remember________________________________. Thanks, I will. And give_________________________________

_______________________________? No, thanks , I’m just looking round.

_______________________________? No, I’m afraid not.

_______________________________? No, sorry. You’ve got the wrong person.

Great party, isn’t it?  Mm, not bad.  _______________excuse me? I’m just____________________________________

                                                                                                            I’ll_______________________________________

Well, I suppose I’d__________________________Yes , I must_____________________too (do not use GO here!)

 

EX. 2 – Fill in the blanks with suitable prepositons.Put X if no prepositon is required.

1)       I am good _______English, History and Science, but I am terrible_______Maths.

2)       I work_________an insuraance company: ____ my job I have to be prepared to work 12 hours _____day.

3)       ________the moment, I am working _______a case involving designer watches.

4)       It’s ______the tip _______my tongue.

5)       My husband is not terribly interested________football. He is not very keen______sports .

6)       I’ll look it up ________the dictionary.

7)       Open your book ______page 34!

8)       How do you get_______school ? I usually go _____bicycle, but when it rains I go _____bus. However, I never go

_______foot or ______my father’s car because he leaves for work earlier than me.

9)       It’s time to leave: I don’t want to get______home too late. Well, if you leave now, you’ll arrive______home at 10.

10)   Last night I saw an interesting programme ______television.

 

EX. 3 – Present Simple or Present Continuous?

1)       What (your little brother / do)__________________________? He (play)______________________with the dog.

2)       What time ( the concert/start)______________________? It (begin)_______________at 9.00 but we (leave)_____

_____________early because we (have)_____________a drink with our friends before.

3)       I hate her! She (always/tell)_______________________me what to do!

4)       When (you/see)___________________John? Tomorrow.

5)       When water (freeze)________________it (change)_______________into ice.

6)       (you /hear)___________________me or shall I speak louder?

 

EX. 4 – Translate.

1)       Com’è la tua ragazza ? E’ gentile, sensibile, timida ma talvolta è anche lunatica e testarda.

2)       Non sopporto le persone curiose  e tirchie. Neanch’io.

3)       Com’e Susan di aspetto? E’ alta, magra con lunghi capelli ricci.

4)       Tom è un uomo calvo, grasso , basso con grandi baffi neri.

5)       Una ragazza dai capelli scuri.

6)       Una camicia dalle maniche corte.

7)       Una donna dalla vista corta (bassa).

8)       Un vestito (da donna ) dalla vita stretta.

9)       Un paio di scarpe dai tacchi alti.

10)   Di che colore sono i suoi capelli? Sono biondi e ondulati.

 

EX. 5 – Put the adjective in the correct order before the noun.

1) a car:                racing/Italian /expensive/red

2) a man:              pessimistic/ young / ugly

3) some insects:    brown/ horrible/ little

4) a vase:              pear-shaped/ glass/ beautiful

5) a skirt:              short/ silk / fashionable.

 

EX. 6 – Add QUESTION TAGS  to the following sentences.

Top twentytwo collaboratori attivi

1-Paola Viale (1045 file)

2-Miriam Gaudio (676 file)

3-Carlo Zacco (394 file)

4-Vincenzo Andraous (354 file)

5-Gianni Peteani (294 file)

6- Giovanni Ghiselli (288 file)

7-Enrico Maranzana  (266 file)

8-Piero Torelli (153 file)

9-Luca Manzoni (147 file)

10-Sandro  Borzoni (133 file)

11-Maria Concetta Puglisi (117 file)

12-Irma Lanucara (104 file)

13-Gennaro Capodanno (92 file)

14-Elio Fragassi (85 file)

15-Laura Alberico (70 file)

16-Alissa Peron (63 file)

17-Francesco Avolio (59 file

18-Rosalia Di Nardo (54 file)

19-Silvia Sorrentino (47 file)

20-Vittorio Tornar (46 file)

20-Cristina Rocchetto (46 file)

22-Samuele Gaudio (44 file)

 

 

Pagina facebook Atuttascuola

Pagina facebook Cantastoria

iscriviti al gruppo facebook di Atuttascuola se sei un docente o al gruppo facebook di Maturità 2017 se sei uno studente

 

 

Temi svolti

Tesine

Invalsi

Esami di stato

 

 

 

 

 

 

 

Didattica, Pedagogia, Musica, Ed. fisica, Religione, Software, Corsi online, Francese, Tedesco, Spagnolo, AltreMaterie, Atuttascuola 2.0, Docenti, Studenti, Biblioteca di letteratura italiana, Autopresentazione del webmaster, Hanno scritto di noi, Collabora con noi, Segnala un sito, Note legali, E-mail, Newsletter

Compra i libri di

 

 

Privacy Policy