Digita qui sotto quale materiale gratuito cerchi su atuttascuola, oppure mp3 didattici su www.gaudio.org

 

 

Home

Tesine

Relazioni

Riassunti

Temi

Italiano

Latino

Storia

Matematica

Ecdl

Forum maturità

Scienze

Inglese

Economia

Informatica

Università  

Esami stato

Greco

Geografia

Filosofia

Diritto

Fisica

Arte

Elettronica

Elementari

Medie

Professionali

Alternanza scuolalavoro

AltreMaterie

Dirigenti scolastici

Legislazione scolastica

E-mail

Newsletter

 

 

CLASSE QUARTA

ENGLISH LITERATURE TEST

1)       Write a short paragraph about the main features of the Metaphysical Poets.

2)       In what way were the Cavalier Poets different from them?

 

        J.Donne – A Valediction: Forbidding Mourning.

3)       Explain the title of the poem.

 

4)       Divide the content of the poem into five sections and sum them up:

stanzas 1-2 ____________________________________________________

stanza     3  ____________________________________________________

stanzas 4-5 ____________________________________________________

stanza 6      ____________________________________________________

stanzas 7-8-9 ___________________________________________________

 

5)       The image of the compass is stressed by the double meaning of certain words:

‘firmness’ (line 35) can also mean _________________

‘circle’ (line 35) can also mean __________________

‘just’ (line 35) can also mean _________________

 

 

        J.Donne – Sonnet X

6)       Why is this sonnet an example of the Metaphysical Poets’ ‘intellectual poetry’?

7)       What is the function of the final couplet?

8)       Sum up the poet’s argument in a short paragraph.

9)       Are the structure and the rhyme scheme of the Elizabethan sonnet respected?

 A.      Marvell – To his coy mistress

10)   The poem can be divided into three parts: explain the poet’s arguments in three short paragraphs.

11)   What is the theme of the poem?

12)   Consider the last couplet (lines 45-46) and explain its meaning.

13)   Describe the rhyme scheme and the structure of the poem.

14)   Provide some examples of run-on-lines.

       The Puritan Age

15)   Explain what was the Petition of Rights, who signed it and when.

16)   Explain the Civil War of 1642-1649 and its causes.

17)   What was the Commonwealth?

18)   Describe the Puritans and their way of life.

Top twentytwo collaboratori attivi

1-Paola Viale (1045 file)

2-Miriam Gaudio (676 file)

3-Carlo Zacco (394 file)

4-Vincenzo Andraous (354 file)

5-Gianni Peteani (294 file)

6- Giovanni Ghiselli (288 file)

7-Enrico Maranzana  (266 file)

8-Piero Torelli (153 file)

9-Luca Manzoni (147 file)

10-Sandro  Borzoni (133 file)

11-Maria Concetta Puglisi (117 file)

12-Irma Lanucara (104 file)

13-Gennaro Capodanno (92 file)

14-Elio Fragassi (85 file)

15-Laura Alberico (70 file)

16-Alissa Peron (63 file)

17-Francesco Avolio (59 file

18-Rosalia Di Nardo (54 file)

19-Silvia Sorrentino (47 file)

20-Vittorio Tornar (46 file)

20-Cristina Rocchetto (46 file)

22-Samuele Gaudio (44 file)

 

 

Pagina facebook Atuttascuola

Pagina facebook Cantastoria

iscriviti al gruppo facebook di Atuttascuola se sei un docente o al gruppo facebook di Maturità 2017 se sei uno studente

 

 

Temi svolti

Tesine

Invalsi

Esami di stato

 

 

 

 

 

 

 

Didattica, Pedagogia, Musica, Ed. fisica, Religione, Software, Corsi online, Francese, Tedesco, Spagnolo, AltreMaterie, Atuttascuola 2.0, Docenti, Studenti, Biblioteca di letteratura italiana, Autopresentazione del webmaster, Hanno scritto di noi, Collabora con noi, Segnala un sito, Note legali, E-mail, Newsletter

Compra i libri di

 

 

Privacy Policy